fredag, maj 12, 2006

Piratbyrån till Amsterdam, Zürich, Bryssel...

Sedan Piratbyrån presenterade sig i Berlin i vintras, har det droppat in ett antal inbjudningar från övriga Europa. Det är en ny grej. Men våra sätt att agera och resonera kring kopiering och digital kultur, i kombination med bilden av ett fildelningsvänligt Sverige samt symbolvärdet i The Pirate Bay, väcker uppenbarligen visst intresse just nu.

  • Nästa vecka åker Palle Torsson och jag till Amsterdam och Waag Institute, som samlar mer eller mindre likasinnade upphovsrättskritiker från bland annat Delhi och Berlin, bollar lite idéer i en workshop och presenterar våra projekt i ett seminarium. (En del av ett utbytesprogram mellan EU och Indien.)
  • I slutet av juni åker jag till Zürich på inbjudan av Digitale Allmend, för att under en kväll presentera Piratbyrån och våra synsätt. Schweizarna verkar även intresserade av att informeras om vad som puttrar i Skandinavien överlag, inklusive The Pirate Bay och Piratpartiet, så jag får väl in något om det också.
  • I september är jag och Palle inbjudna som talare på O'Reilly European Open Source Convention 2006 på Hotel Le Plaza i Bryssel. Arrangörerna har efterfrågat någon variant på vårt Grey Commons-föredrag från Berlin, men det lär ha hunnit modifieras en hel del tills dess.
(Bara var jag själv blivit inbokad hittills, alltså. Var övriga piratbyråkrater ska representera har vet jag inte, än mindre har jag koll på TPB-krewets kringfarande.)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Då ses vi i Zürich.

5/12/2006 04:50:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home