onsdag, februari 28, 2007

Föreläsning i Göteborg, 4 april

Gästföreläste just i två timmar för grundkursen i medie- och kommunikationsvetenskap här på Södertörns högskola.
Eftersom studenterna ivrigt kopplade mitt snack om hur upphovsrättens grundvalar osäkras till sina egna erfarenheter som fildelare och DJ:s, kändes det hela väldigt givande. Just sådant gör ju att ens orerande kan utvecklas, sållas och omstöpas inför nästa session.
På måndag är det dags att prata på Kungliga Konsthögskolan, för kursen legal/illegal som riktar sig till yrkesverksamma konstnärer och arkitekter. Föreläste där redan i höstas, fast då med särskilt fokus på brasiliansk kulturkannibalism.

Tänkte ta tillfället att göra reklam för ett mer offentligt arrangemang. Om en dryg månad är jag nämligen inbjuden till Göteborgs stadsteater och deras föreläsningsserie på Nya Studion.
Välkomna dit till Götaplatsen den 4 april kring klockan 20.00. Inträdet är gratis. Vi kanske ses!

Göteborg, Göteborg... Känns märkligt långt borta nuförtiden. Fast mina tankar har nog ännu inte riktigt lämnat Sibirien.

5 Comments:

Blogger Christopher said...

4 april är bokat. Stadsteatern är bara runt hörnet från mitt kontor. Vad ska du prata om?

3/01/2007 10:58:00 fm  
Blogger rasmus said...

Christopher: Åh, vore kul att ses lite efteråt eller så.
Tänkte prata om "upphovsrättens kollaps" utifrån grovt talat tre aspekter, de här symboliska/imaginära/reella gränslinjerna jag brukar orda om, med aktuella exempel från olika håll, lite mediehistoria och lite utblickar mot vad som är allra mest uppskruvat 2007.

3/01/2007 12:14:00 em  
Blogger Christopher said...

Rasmus: Självklart. Kring Götaplatsen finns det många trevliga ställen för öl/diskussion/kaffe! Vi hörs

3/01/2007 02:55:00 em  
Anonymous Blämbel^W said...

Trevligt! Räkna med min närvaro :)

3/02/2007 01:09:00 em  
Anonymous Anonym said...

Mycket trevligt, jag ska försöka komma dit...

3/05/2007 09:12:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home